Hyppää sisältöön

Toukosiunaus

Toukosiunaus on vanha perinne, jota Jäppilässä on jatkettu näihin päiviin saakka.

🌿Syksyllä rukiin sadosta saatu uudisleipä siunataan ja tapana on ollut myös syödä uudispuuro kirkon menojen jälkeen järjestetyssä tilaisuudessa.

🌿Eläkeliiton Jäppilän yhdistyksen Toukosiunaus tapahtuma järjestettiin 19.5.2026 Antti ja Heli Kaipaisen tilalla Sikalanniemessä Ruuhilammen kylällä.

🌿Eläkeliiton Jäppilän yhdistyksen Toukosiunaus tapahtuma järjestettiin 19.5.2026 Antti ja Heli Kaipaisen tilalla Sikalanniemessä Ruuhilammen kylällä.

🌿Pieksämäen seurakunnan pastori Anne Nousiainen suoritti toukosiunauksen ja kanttorina toimi Andra Kaus.

🌿Toukosiunaus on joka keväinen tapahtuma, tilaisuudessa oli noin 30 henkilöä ja sää suosi tilaisuutta. Kylvön suoritti isäntä Antti Kaipiainen, yhdessä tyttärensä Ennan 5 v kanssa.

🌿Tilaisuudessa annettiin talonväelle kukka-amppeli ja kiitettiin siitä, että EL Jäppilän yhdistys oli saanut tulla Toukosiunaus tapahtuman toteuttamaan. Kiitos!

Valokuvat, Eero Kolehmainen ja Arvo Levänen.