Toukosiunaus on vanha perinne, jota Jäppilässä on jatkettu näihin päiviin saakka.
Syksyllä rukiin sadosta saatu uudisleipä siunataan ja tapana on ollut myös syödä uudispuuro kirkon menojen jälkeen järjestetyssä tilaisuudessa.
Eläkeliiton Jäppilän yhdistyksen Toukosiunaus tapahtuma järjestettiin 19.5.2026 Antti ja Heli Kaipaisen tilalla Sikalanniemessä Ruuhilammen kylällä.
Eläkeliiton Jäppilän yhdistyksen Toukosiunaus tapahtuma järjestettiin 19.5.2026 Antti ja Heli Kaipaisen tilalla Sikalanniemessä Ruuhilammen kylällä.
Pieksämäen seurakunnan pastori Anne Nousiainen suoritti toukosiunauksen ja kanttorina toimi Andra Kaus.
Toukosiunaus on joka keväinen tapahtuma, tilaisuudessa oli noin 30 henkilöä ja sää suosi tilaisuutta. Kylvön suoritti isäntä Antti Kaipiainen, yhdessä tyttärensä Ennan 5 v kanssa.
Tilaisuudessa annettiin talonväelle kukka-amppeli ja kiitettiin siitä, että EL Jäppilän yhdistys oli saanut tulla Toukosiunaus tapahtuman toteuttamaan. Kiitos!
Valokuvat, Eero Kolehmainen ja Arvo Levänen.